ДРАГИ ПРВАЦИ,
ширимо руке ка вама. Чекамо вас да се дружимо, растемо, сазнајемо, уживамо у свим активностима које школа организује. Биће пуно игре, песме, слова, бројева, задатака, диплома, награда. Дајемо обећање да ћете бити у школи срећни и задовољни. Пружите нам ваше рукице, постаните нам драги сарадници.
НАШИМ ПРВАЦИМА
ДРАГИ ПРВАЦИ , ДОБРО ДОШЛИ У ШКОЛУ!
ЖЕЛИМО ВАМ ДА БУДЕТЕ:
ЗДРАВИ
СРЕЋНИ
ВРЕДНИ
исхрана је веома важна,.. режим дана…
ИСХРАНА ЈЕ ВЕОМА ВАЖНА, ОМОГУЋУЈЕ ПРАВИЛАН РАЗВОЈ ЛИЧНОСТИ
Треба јести месо, рибу, поврће, воће и слаткише (умерено)
Обавезно доручковати, ручати, вечерати и имати две у ужине у току дана
Доручак ће ти омогућити да имаш довољно енергије, витамина и минерала,
да добро пратиш рад на часу и памтиш садржаје . Нећеш бити нервозан, љут ни када не будеш знао да решиш задатак.
Ручак надокнађује изгубљену и ствара нову енергију за игру и рад.
Вечера ће ти дати леп и миран сан.
За ужину изабери сендвич, палачинке, паленту, воће, млеко, јогурт, ..а грицкалица што мање једи.
Пиј доста течности ( највише воде, може и млеко и природни сокови) – тако ћеш избећи умор, поспаност на часовима, .. . Немој пити газиране сокове.
Не заборави , пре сваког јела да опереш руке!!!
Чистоћа је пола здравља.
СРЕЋА-
ВОЛИ И БУДИ ВОЉЕН
ДАЈ И ТРАЖИ ПАЖЊУ
РЕЖИМ ДАНА и ПРАВИЛА УЧЕЊА
• Ако у школу идеш преподне устани најмање пола сата пре поласка у школу
• Обави јутарњу хигијену
• Обуци се самостално
• Доручкуј
• Без журбе, страха, са наученим и исписаним домаћим задацима крени у школу
• Људима које сретнеш на путу до школе/куће кажи добро јутро/добар дан
• У школи и код куће, на свом радном месту припреми књиге, свеске, прибор за рад
• Пажљиво слушај шта учитељ говори, постави питање о ономе шта те занима. Слободно питај учитеља и оно што ти није јасно, шта ниси разумео.
• Воли и поштуј свог учитеља биће ти лепо у школи и волећеш учење
• Дружи се са друговима и другарицама
• Поспреми своје радно место пре него што изађеш из своје учионице/собе у којој си учио
• На путу до школе/куће води рачуна о својој безбедности у саобраћају
• По повратку кући разговарај са члановима породице о догађајима у школи, домаћим задацима
• Ручај и одмори се најмање два сата по доласку из школе кроз игру, дружење, спавање. Играј се на свежем ваздуху.
• Бирај игрице на рачунару које волиш, али немој да трају дуже од 20 минута (најдуже пола сата)
• Своју собу редовно проветравај, а посебно пре него што кренеш са учењем и израдом задатака
• Учи и изради домаће задатке увек у исто време и на истом месту. Учи за столом, седећи тако да су ти лактови ослоњени на сто, а ноге на под.
• Води рачуна да седиш правилно, да не кривиш кичму јер крива кичма јако боли
• У просторији у којој учиш мора бити довољно светлости. Температура ваздуха у њој не сме бити ни сувише мала али ни сувише велика.
• Своју собу и играчке поспреми сам
• Ђачку торбу припреми увече, најбоље након завршетка радних задатака,а најкасније пре спавања
• Вечерај најкасније сат времена пре спавања
• Обави вечерњу хигијену – не заборави да добро опереш зубиће
• Најкасније у 20 часова иди на спавање (сан је човеков пријатељ,омогућује му да буде здрав)
• Пре спавања избегни свађу, љутњу,потражи пажњу,љубав
• Ако си у школу ишао поподне- учење и израду домаћих задатака остави за ујутро. Када си одморан брже се схвата и памти.
• Не дозволи да ти старији пишу домаће задатке или да их преписујеш од друга или другарице. Наравно немој себи дозволити и да заборавиш на домаћи рад.
• Не заборави да свакодневно прочиташ неки текст или део књиге
• Постани члан библиотеке
• Постани срећан, задовољан и успешан ученик!
10 КОРАКА ДО УСПЕШНИЈЕГ ЧИТАЊА
Важност умећа читања позната је свима, па и малишанима који ову вештину још увек не поседују. Она утиче на сналажење у свакодневном животу , успех у образовању, а самим тим је везана и за емоционално задовољство.
Поласком у школу, врло брзо се прелази на писану реч и деца која имају потешкоћа у читању постају збуњена. Неуспех у почетној фази читања, може довести да тога да дете касније у потпуности одбије да чита или то ради само под присилом. Родитељ, учитељ и стручни сарадник морали би препознати дете које има потешкоћа како би се што пре могло приступити решавању проблема.
Читање укључује повезивање многих вештина. Потешкоће у било ком подручју вештина везаних за читање могу проузроковати поремећаје у обради писане речи. Једно такво подручје вештина, развој језика, кључна је компонента читања. Истраживања су показала да су и говорење и слушање главни чиниоци који доприносе читању. Визуалне способности, покрети очима при праћењу слова и речи и повезивање значења део су читања. На умеће читања детета, свакако, утичу и когнитивне способности, као што су дуготрајно и краткотрајно памћење, асоцијативно учење, препознавање и исправљање грешака.
Јачањем језичких вештина детета, родитељ може повећати његово занимање за читање.
КОРАК 1.
У свакодневном говору користите разноврсни и богат речник који ће заинтересовати ваше дете и проширити његово познавање речи.
КОРАК 2.
Често читајте свом детету.
Користите речи из приче коју читате да поставите питање. Замолите дете да вам преприча оно што сте прочитали. Заједно смишљајте нове наслове. Ако је детету тешко да се присети свега што је прочитано, чешће прекидајте постављајући питања о прочитаном.
КОРАК 3.
Повремено прекините дете у читању и замолите га да покуша да погоди што се у причи даље дешава.
КОРАК 4.
Читајте с дететом исту причу неколико дана или чак недеља.
Након што добро утврдите причу, пређите на њену „уметничку“ обраду – цртајте ликове, израђујте лутке, направите представу или скеч, слике о причи окачите на зид, или направите стрип тако да цртате слике редоследом догађаја из приче. Користите језик приче, понављајте кључне речи, разговарајте о свом пројекту.
КОРАК 5.
Повежите причу с догађајима из свакодневног живота.
На пример, док се облачите, упитајте дете: „Шта би Пепељуга данас обукла?” На овај начин пружате му прилику за креативну интеракцију с читалачким материјалом и развијате дубље разумевање садржаја приче.
КОРАК 6.
Играјте се гласовима. Римујте речи из приче коју читате.
Узмите занимљиве речи из приче и саставите попис. Играјте се с дететом тако да обоје покушавате запамтити речи редоследом којим су записане. Можете започети с једном речју, затим крените с две, три, и тако даље.
КОРАК 7.
Играјте се “шпијуна” тако да описујете предмет на одређеној страници приче и тражите од детета да погоди о ком је предмету реч, а затим заједно пронађите ту реч на страници.
КОРАК 8.
Раставите једноставне речи на њихове најосновније гласове (на пример, реч „трава“ /т/р/а/ в /а/ ) затим упитајте дете, “Која је то реч?”
КОРАК 9.
Играјте игру слушања азбуке.
Поређајте слова азбуке изнад дететовог радног простора, али тако да их може лако дохватити. Раставите реч на гласове и изговарајте глас по глас. Након што изговорите поједини глас, реците детету да узме слово које га представља. Затим изговорите све гласове заједно како би обликовали речи. Реч можете изговорити ви или ваше дете.
КОРАК 10.
Играјте се “низања” гласова.
Опет редом сложите слова азбуке изнад радног простора. Изговорите неки глас, дете узима узима то слово азбуке и при том дода свој глас који, такође, узима ; нижете гласове док не добијете реч.
КОРАК 11.
Користите забавне материјале када с дететом играте игре читања.
Сликајте прстима, правите слова од различитих материјала и истовремено гласове/ слова која правите.